Σάββατο 21 Φεβρουαρίου 2009

Σάββατο 14 Φεβρουαρίου 2009

Η εφημερίδα "Συνείδηση" έγραψε για μας:



Ευχαριστούμε πολύ τη "Συνείδηση" για τα καλά της λόγια και ελπίζουμε να τους δικαιώσουμε μελλοντικά. Είναι αλήθεια παντως ότι τα παιδιά "ψυλλιάζονται" πολλά πράγματα...

Τρίτη 10 Φεβρουαρίου 2009

Η εφημερίδα "Η Βελά" έγραψε για μας:


Σας ευχαριστούμε για τα καλά σας λόγια και διαδικτυακά!

Σάββατο 7 Φεβρουαρίου 2009

Τι ρωτάνε έναν δήμαρχο;

Την προετοιμάζαμε καιρό αυτή τη συνέντευξη. Σχεδόν ένα μήνα πριν. Με το ερώτημα ¨τι ρωτάει κανείς έναν Δήμαρχο;" οι μαθητές συζήτησαν πρώτα με τους γονείς τους και μετά μ' εμένα. Κάπως έτσι βγήκαν οι ερωτήσεις, 20 σχεδόν στον αριθμό. Κάναμε το ξεσκαρτάρισμα. Τις κολλήσαμε στον πίνακα, τις χωρίσαμε σε κατηγορίες και κάποιες τις ενώσαμε μεταξύ τους. Έπειτα, τα... δύσκολα: ποιος θα ρωτήσει τι. Κάποιοι μαθητές θέλησαν να ρωτήσουν συγκεκριμένα πράγματα και ικανοποιήθηκαν. Κάποιοι άλλοι δεν είχαν πρόβλημα (κι εγώ ανάμεσά τους) και έτσι κληρώσαμε ερωτήσεις. Η΄ μάλλον στρίψαμε το κέρμα!
Ο κύριος Δήμαρχος μας καλοδέχτηκε και εξεπλάγη από την ποιότητα των ερωτήσεων. "Μου βάζετε δύσκολα", μας είπε σε κάποια στιγμή και μεις κρυφοχαμογελούσαμε από περηφάνια. "Τον στριμώξαμε, λοιπόν", σκεφτήκαμε. Και μας τα είπε όλα. Και τα γράψαμε όλα.
Κάναμε και την πρώτη μας έρευνα με ερωτηματολόγιο. Βρήκαμε τρόπο να αποκωδικοποιούμε γρήγορα τις απαντήσεις. Τα συμπεράσματα ήταν.... γαργαλιστικά. Οι πιο πολλοί συμμαθητές έχουν τηλεόραση στο δωμάτιό τους; Αχά! Έτσι εξηγείται!
Πέρα από αυτά, το νέο φύλλο έχει και κουίζ, Απόκριες, επικαιρότητα, συνταγές, βιβλία, ζωγραφιές, και άλλα. Απολαύστε το!
Υ.Γ.: Ο δάσκαλος συνεχίζει να τρίβει τα χέρια του, οι μαθητές βελτιώνονται. Ακόμη, η διαχείριση της επιτυχίας ή της αποτυχίας είναι ένα ακόμη μεγάαααλο μάθημα που παίρνουν τα παιδιά.

Τέταρτη κανονιά









Χριστούγεννα κοντά στη φωτιά (όχι του τζακιού)

Είχαμε σκοπό κάτι διαφορετικό για το χριστουγεννιάτικο φύλλο του Μπαμ!!! Να γράψουμε πώς περνούν τις γιορτινές μέρες τα παιδιά σε κάποια άλλα μέρη του κόσμου. Εκεί που δεν υπάρχει υπολογιστής, πλέι-στέισον και εξ-μποξ. Εκεί όπου ο μέσος όρος ζωής δεν ξεπερνά τα 35 χρόνια και η επιβίωση είναι ενας μεγάλος αγώνας για όλους, αλλά κυρίως για τα παιδιά της ηλικίας των μαθητών.
Μας πρόλαβαν όμως οι εξελίξεις. Με ανοιχτό το στόμα τις παρακολουθήσαμε και κάθε μέρα αφιερώναμε πολύ χρόνο στην τάξη για να συζητήσουμε. Αφιερώσαμε το τεύχος στον Αλέξανδρο Γρηγορόπουλο που ήταν ένας από μας και βρέθηκε σε λάθος ώρα στον λάθος τόπο. Και στα παιδιά αυτού του αστυνομικού, τα οποία, εξαιτίας της αποκοτιάς του πατέρα τους, θα μεγαλώσουν χωρίς αυτόν. Χωρίς να φταίνε σε τίποτα.
Δεν υπάρχει λόγος να γράψω κάτι παραπάνω, απλά διαβάστε το τεύχος.
Υ.Γ. : Κρατήστε το ένθετο με τις συνταγές. Βιβλιοπαρουσίαση και συνταγές διδάχτηκαν τα παιδιά αυτόν τον καιρό και ήταν ευκαιρία να έχουμε ένα θέμα από αυτά.

Το χριστουγεννιάτικο μπαμ!!!






Κανονιοβολισμών συνέχεια

Τα περιβαλλοντικά θέματα είναι κάτι που απασχολεί την ανθρωπότητα όλο και περισσότερο τα τελευταία χρόνια που είναι ορατά τα αποτελέσματα της ανθρώπινης παρέμβασης στη Φύση. Τους κατοίκους του τόπου μας τους απασχολεί και για έναν επιπλέον λόγο: την απειλή δημιουργίας εργοστασίου παραγωγής ενέργειας με καύση λιθάνθρακα στην Βι.Πε. κοντά στο Πλατυγιάλι. Οι μαθητές γνωρίζουν τι σημαίνει αυτό και αποφάσισαν να δραστηριοποιηθούν με τον τρόπο τους.
Έτσι, στο πρώτο φύλλο της εφημερίδας μας διατράνωσαν το μεγάλο ΟΧΙ τους και έκαναν μια μικρή έρευνα πόρτα-πόρτα, μαζεύοντας γνώμες. Στο δεύτερο φύλλο αποφάσισαν να ενημερώσουν τον κόσμο σχετικά με το τι ακριβώς είναι ο λιθάνθρακας, γράφοντας ένα άρθρο σχετικά με τους ορυκτούς άνθρακες, τους οποίους μόλις διδάχτηκαν στις Φυσικές Επιστήμες.
Τι άλλο θα πούμε στον κόσμο; Φυσικά, τη γνώμη μας και τις ιδέες μας για τον τόπο μας. Θα μιλήσουμε για τα έργα που πρόκειται να γίνουν. Θα ζωγραφίσουμε. Θα πάρουμε την πρώτη μας συνέντευξη από τη θεατρική ομάδα του Γυμνασίου μας, που είναι από τους σημαντικότερους παράγοντες πολιτισμού στον Αστακό. Θα περιγράψουμε ένα χωριό της περιοχής μας και θα δημοσιεύσουμε συνταγές, επειδή αυτό το είδος κειμένου διδαχτήκαμε στη Γλώσσα. Και, τέλος, εφημερίδα χωρίς νέα γίνεται; Δε γίνεται! Ορίστε λοιπόν: παρέλαση και αθλητικά!
Και ο δάσκαλος; Πανευτυχής, γιατί βλέπει τους μαθητές και τις μαθήτριες να δημιουργούν.

Δεύτερο Μπαμ!!!







Ιδέες για κανονιές

Δεν ξέρω πως μας ήρθε η ιδέα να βγάλουμε εφημερίδα. Μάλλον επρόκειτο για μια έμπνευση της στιγμής, μια "φλασιά" (που θα λέγανε και τα παιδιά), η οποία γρήγορα έλαβε σάρκα και οστά. Στα πλαίσια των μαθημάτων του αναλυτικού μας προγράμματος, η εκπόνηση εργασιών είναι κάτι συχνό και πολύ εποικοδομητικό. Αντί, λοιπόν, να αναρτούμε τις εργασίες μας στον πίνακα ανακοινώσεων της τάξης μας, σκεφτήκαμε να τις εκδώσουμε.
Επιλέξαμε τον τίτλο με απόλυτα δημοκρατικές διαδικασίες. Κάποιοι πρότειναν, κάποιοι αντιπρότειναν και στο τέλος ψηφίσαμε. Έτσι, κάναμε το Μπαμ!!! και όχι το Μαθητικό Πανόραμα, τη Μαθητική Εφημερίδα, κλπ.
Το πρώτο φύλλο δημιουργήθηκε με ενθουσιασμό και πολλή συνεργασία μαθητών-δασκάλου. Τα παιδιά είχαν ιδέες ά-π-ε-ι-ρ-ε-ς! Και πολύ όμορφες. Προσπάθησαν, δούλεψαν, έμαθαν από τα λάθη τους και η ανυπομονησία για το δεύτερο φύλλο είναι μεγάλη! Προς το παρόν, σας παραδίδουμε το πρώτο, με την ευχή να το απολαύσετε και σας ευχαριστούμε για την αγάπη σας. Ήδη το φύλλο αυτό έσπασε ταμεία!

Οκτώβριος 2008, το πρώτο φύλλο